بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده به‌جای فقرا صرف فعالیت‌های عمرانی شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازدید : 399
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فتاحرئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده به‌جای فقرا صرف فعالیت‌های عمرانی شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از اینکه بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده به‌جای فقرا صرف فعالیت‌های عمرانی شد، انتقاد کرد و گفت: باید در دوره جدید حداقل ۶۰درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف فقرا شود.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پرویز فتاح در نشست نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها با بیان "کمیته امداد گذرگاه سخت انقلاب اسلامی است و ما باید به یتیم، مسکین و درمانده برسیم تا پیروز شویم" اظهار داشت: مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام وظیفه جمع‌آوری زکات را به کمیته امداد سپردند در حالی که ایشان می‌توانستند این وظیفه را به سازمان‌های دیگر بدهند که شاید یکی از دلایل این باشد که زکات باید به محرومین برسد و کمیته امداد هم متولی این موضوع است.

وی افزود: متأسفانه اعظم زکات جمع‌آوری‌شده با مشورت شورای استان‌ها و مسئولان  به‌جای اینکه در بخش فقرا صرف شود در فعالیت‌های عمرانی صرف شده است در حالی که ما در کمیته امداد امام متولی این کار حتی در مناطق محروم نیستیم بلکه ما مسئول امور محرومین هستیم و با فقیر و مسکین و محروم سروکار داریم.

فتاح با ابراز "خودم از جنس عمرانی هستم" گفت: کمیته امداد امام متولی محرومان است و تقاضای ما در اولین جلسه این بود که تصمیم گرفتیم تا 60درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف فقرا شود  و 40درصدی مابقی در اموری مانند مساجد و خانه‌های بهداشت مصرف شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اظهار "این رویکرد مصرف زکات را متحول می‌کند و باید از حضرت آقا تشکر کنیم که به بسیج اعتماد کردند" تصریح کرد: ما فقط خادم جمعیت مظلوم و محروم هستیم که صدایشان در این کشور به جایی نمی‌رسد؛ در این یک ماه 4 استان بشاگرد که نماد محرومیت است و خوزستان و جنوب تهران رفتم که به‌عنوان نمونه باید این نکته را عرض کنم که پنجشنبه در مرکز قم وارد خانه محرومی شدم که می‌توانم قسم بخورم وقتی در یخچال آنها را باز کردم دیدم چیزی ندارند و ما باید از این اتفاق از خجالت آب شویم. البته کمیته امداد به او رسیده بود اما چیزی برای خوردن نداشتند.

فتاح با بیان اینکه اوضاع در اطراف روستای شوش خوزستان نیز همین‌گونه بود، گفت: این وضع محرومین ما هستند که تحت پوشش ما زندگی می‌کنند لذا ما خیلی نیازمند داریم که باید به آنها رسیدگی کنیم.

رئیس کمیته امداد با اعلام "می‌خواهیم در کمیته امداد امام عملیاتی کار کنیم و از تشریفات کم کنیم و در نهایت خود را به مددجو نزدیک کنیم" تصریح کرد: مددکاری کار بسیار ارزشمندی است زیرا که امیرالمؤمنین با آنکه رئیس حکومت اسلامی بودند از این کارها می‌کردند و خود حضرت آقا نیز مددکارند اما روال این‌گونه شده است که کار مددکاری را ما به معاون خود، معاون به اداره‌کل، اداره‌کل به استان، و استان به زیرمجموعه‌ها می‌سپارد و در نهایت سؤال اینجاست که کی به مددجو می‌رسد.

فتاح با اظهار اینکه حتماً باید در دوره جدید تحولی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: گذشته امداد قابل دفاع است و امداد کارهای بزرگی کرده اما کارهای مانده نیز زیاد داریم. لذا اگر بتوانیم نحوه جمع‌آوری زکات و مبلغ آن را به هم گره بزنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود. 

وی با اشاره به یک ایرادی در زمینه کمک دولت در امر زکات گفت: چرا باید زکات را به دولت وصل کنیم. روند این موضوع تاکنون این‌گونه بوده است که اگر 6 برابر مردم زکات می‌دادند دولت یک‌ششم آن را پرداخت می‌کرده است اما دولت هم اکنون اعلام می‌کند که نمی‌تواند همین مقدار را هم بپردازد.

رئیس کمیته امداد یادآور شد: متأسفانه قرار بود که مصرف زکات با هماهنگی امام جمعه باشد که زمینه مصرف را امام جمعه هر استانی امضا کند اما متأسفانه این اتفاق این‌گونه رخ می‌داد که اول مبلغ زکات را مصرف می‌کردند و بعد از امام جمعه امضا می‌گرفتند، این ایراد به ما وارد بود که قابل دفاع هم نیست.

فتاح با بیان اینکه امر زکات از 10میلیارد تومان در حال حاضر به 400 میلیارد تومان رسیده است و این برکت خدا محسوب می‌شود، گفت: هدف اصلی ما افزایش اعتماد عمومی در کمیته امداد است و این را باید دقت کنیم که اگر مردم به ما اعتماد نکنند در صندوق‌های صدقات هم پولی نمی‌ریزند.

انتهای پیام/*

 





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: کمیته امداد، کمک به فقرا ومساکین، ایتام وفقرا،خیریه وکمک رسانی،زکات جم آوری شده،60 درصدزکات، هزینه عمرانی کشور شده،عصربشاگرد، ندای هرمزگان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 109
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 1740
بازدید کل : 125186
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com